Humanistisk behandlingspedagog??

JA tack!!!!!!!! Ge mig ett positivt svar SNÄLLA!!! Skulle betyda massor!

http://larcentrum.vansbro.se/student/kvalificerad-yrkesutbildning-ky/humanistiskt-behandlingsarbete/assistent

jag ska gå där, förr eller senare!!

Har haft en bra dag. Praktiskt grupparbete inom kursen och på em blev det lite chill i skolan!! Mysigt. Imorgon blir det mer plugg.

Så himla hungrig.. Har lust att äta en hel häst eller dyilkt. Riktigt sugen på fet mat hmm..

Fikade med Sofie idag med! Riktigt riktigt trevligt :)! har saknat henne massor, så det var härligt! Annetuss kommer hem idag med =D!! hur mysigt som helst. Mysdag för min del :)!!

Snart är en dokumentär på 4an... se den :)!!

Den här veckan kommer bli KALASROLIG!!! Jag lovar :)! Ons-fred kalas i gbg. Fred-sön (mån?) kalas i borås med bea!! awesome :)!

Hej kusin :)!
Du ville att jag skulle skriva efter jag hade varit på intervjun, eller praktiska grupparbetet. Nu har jag varit där iaf. Planen var ju inte att jag ska gå där i höst, att jag ska gå klart där jag går nu, så jag var ju inte ett dugg nervös utan ascool! Vilket underlättade för mig rejält. Många var nervösa. Men jag gick ju dit mest för att se vad som skulle komma på praktiska arbetet nästa gång jag skulle söka. Skulle ju söka till våren, men då har dom inte några intagningar, utan det är bara en gång om året, till hösten.
Han gick igenom vad utbildning innhöll; upplägg, kurser, PBL (problembaserat lärande), hur de undervisar osv. Intresset ökade ÄNNU mera och jag kände att Det HÄR ska jag jobba med.

Så var det praktiska arbetet att man skulle arbeta i grupp och prata om förhoppningar, förväntningar och farhågor inom utbildningen. Och jag skulle ju va lite tillbakadragen, för jag skulle ju inte gå i höst, men sen när intresset växte, så gjorde jag min insats i gruppen och lämnade även plats för de andra i gruppen. Så det vart en bra redovisning. Många nervösa, för vi var ändå 25 personer. Men jag var ju rätt cool av mig, uppenbarligen, så jag tyckte inte att det var så jobbigt.
Sen när jag gick därifrån kände jag att det här är något jag verkligen verkligen vill och ska göra.

Så nu väntar jag med spänning på vad som kommer dyka ner i brevlådan nån dag innan midsommar!!!

Skickar med länken från hemsidan, så får du klicka in dig och läsa på Humanistisk behandlingspedagog, så kan du läsa lite om utbildningen
.http://larcentrum.vansbro.se/student/kvalificerad-yrkesutbildning-ky/humanistiskt-behandlingsarbete/assistent


Jag tycker att det vore som om en dröm kom i uppfyllelse om jag kom in där, för jag vill verkligen hjälpa folk. Och det är rätt mycket om alkohol och narkotikaberoende. Folk som håller på med det eller har nära kontakt med, typ mamman eller pappan håller på med något. Ungdomar, vuxna osv jobbar man med!

Hoppas att ni har haft en mysig helg! Det har vi haft. Mamma o pappa var hos ylva o linkan på lördagskvällen. På dagen var ju stefan o co, hihi, här! Riktigt mysigt. Synd att ni inte kunde komma :(.
Nu i veckan ska vi till Emelie och gratta henne massor till hennes examen. Sen i helgen ska jag till Borås med en tjejkompis och kalasa lite, ska bli kul :)!!

Hälsa alla så jättemycket för mig, så får vi ses snart :)!
Massa med kramar :)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0