positiva tankar!

Jag har kommit på mig själv att jag hittar något positivt i något som är mindre bra. Har kommit på att det är en liten gåva jag har fått :)! Det gäller så klart inte allt, ska påpeka det! Men något positivt måste det finnas som man kan lyfta upp? Jag måste tänka så, för hur kul skulle det var om man bara såg negativa saker i allt negativt! Tycker att man kan se saker från en annan vinkel, min vinkel :)!

Som t.ex. nu klagar ALLA på kylan. Suck. Då kan man tänka att snön kommer då att ligga kvar längre tid, kanske tom enda fram till jul! Och hur mysigt är det inte med snö på julafton :)! (positiva vinkeln.)

Eller om nån som man tycker om ska åka iväg en längre period. Hur underbart och mysigt är det då när man ses när personen i fråga tycker om och man känner hur mycket man har saknat personen! Det kanske blir en liten tändning i förhållandet? Vem vet? Personen har säkert jättekul och var glad åt personens skull! Det gäller så klart inte alla förhållande, påpekning, men kanske i de flesta förhållanderna! I dom jag har vart i, har det iaf varit blandat ;)!

Ja, det var ett litet exempel. Men i allt som vi väljer att skriva, tänka, säga så kan man se om det finns nått positivt i det hela och lyfta upp det ist! hur kul är det se allt negativt i det negativa :)!

I helgen kommer min fiiiiiiiiina Bea :D!!! Ska krama sönder henne så hon aldrig vill åka ifrån mig ♥!! Kärlek till dig min underbara!

NU ska jag gå ut med min positiva energi och gå ner till en lokal och lämna in en skolansökning! Ska kanske börja plugga i höst wiii! Har tänkt på det under veckan och kommit fram till att jag inte förlorar nått på det, utan bara vinner på't (positiv vinkel hehe)!!! Sen ikväll blir det en himla massa mys i skogen :)!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0