borta bra men hemma bäst


igår då var jag på skolan, som inte kommer bli nått nytt hem för mig. Skolan verkade vara så tråkig..
I kursen så skulle man ut på en massa vildmarksäventyr o sova i tält o klättra upp på kebenekaise (eller hur det stavas), gå hur mycket och hur långt som helst, man skulle paddla kajak + kanot sova under bar himmel. Man skulle helt enkelt va ute i naturen! Visst.. Och alla som känner mig vet att det värsta jag vet är att: 1. jag tycker inte om att gå och 2. vara ute i naturen, 3. alla äckliga småkryp.. Nu låter jag lite "oh akta mina naglar o mitt hår. o nej min klack  får inte gå av". bla bla bla..
men så är det verkligen inte. Vet inte varför jag har blivit så, men så är läget iaf..

jag kom till alvesta o hoppa in i en bil. där var det två tjejer som fråga ut mig en massa.. (det visade sig att dem var 2 av dem som skulle intervjua mig) hur som helst, så åkte vi 2,5 mil (hihi) rakt ut till nowhere.. det betyder att skolan låg vid en ladugård = mitt ute på landet! OCh folk som återigen känner mig, vet att jag hatar landet..
så jag märkte ganska tydligt att här vill jag inte bo, men hoppas att kursen är rolig. Men så var det inte heller.. Det ända som va roligt var att man åkte till cypern i en vecka o ch att man gjorde en 2 veckors praktik i fjällen (!).. är det värt besväret..? DOCK sista halvåret, så åker man vart som helst och gör en 4 månaders praktik.. kan va england, usa, nya zeeland, tahiland, australien, you name it! det verkade kul.. Men frågan är : ÄR DET VÄRT DET?? ehhhhhh nej! Att återigen sitta i en skolsal o mögla.. nej tack! o ut o få frisk luft är inte min grej ;)
och folkeyt som bodde där vet jag inte vad dem höl på med.. mysiga rum o så men ORKA! det är nog inte alla som passar att bo på internat, men jag kan va en av dem ,men fan inte där..

TACKA VET JAG STAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! så alla er som trodde jag skulle flytta... jag gör det inte än iaf ;)!

återigen till vardagen:
jobbade natt igår o ska göra det inatt igen.. men nu är det typ bara 4 nätter kvar, sen drar jagh o får en bra start på sommaren och på ett skööööööööööööööönt lov som jag är megavärd =D! hatar heide btw!

snart åker jag till magaluf! inte nu i helgen, men nästa iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhh.. nu tror jag jag börjar bli lite nervös här.. så himla kul =D! haha rätt åt dig att du har ångest eva ;p! Så går det när man var en toffel ;p!

MEN MEN!
nu ska jag upp (!) kl är 18.30.. hejja sarah! o sen iväg o träääääääääna! wuhu! jag är skitbra på att sova ;)!

älskar dig min fina alex <3!!

pussspusss

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men Sarah, vad var det för något man kunde läsa där då? Låter som värsta mystiska stället ju =P
Hade du en fin födelsedag förresten? Det hoppas jag =)
Sorry att jag inte har hört av mig något, men har fullt upp, det är sjuuukt mycket i skolan nu!
Hoppas allt är fint iaf =)
Pusssis på sötisen!

2007-05-11 @ 10:21:16
URL: http://shortiiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0